اهداف و استراتژی‌ها

استراتژی‏ های کلان شرکت بیمه معلم

بیانیه ماموریت شرکت بیمه معلم

شرکت بیمه معلم با بهره ‏گیری موثر از سرمایه انسانی شایسته و کارآمد، می‏ کوشد تا با ارائه کلیه خدمات بیمه ‏ای با اولویت بیمه ‏های زندگی به مشتریان، در بازارهای داخلی و خارجی در دسترس، به‏ ویژه جامعه شریف فرهنگیان و حوزه حمل و نقل دریایی کشور، علاوه بر ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای مشتریان، سودآوری مناسبی را برای سهامداران فراهم نماید و با ارائه طرح ‏های نوین، تنوع پرتفوی خود را توسعه داده و جایگاه خود را به شرح زیر ارتقا بخشد :

  • حضور در زمره 5 شرکت برتر بیمه خصوصی کشور از نظر سودآوری و قرار گرفتن در سطح یک توانگری مالی
  • بهترین شرکت بیمه ‏ای در ارائه خدمات با کیفیت‏ به جامعه فرهنگیان
  • مهم ترین شرکت بیمه ‏ای در ارائه خدمات به حوزه حمل و نقل دریایی
  • ارتقای سهم بیمه‏ های زندگی به حداقل بیست درصد پرتفوی شرکت
  • برخورداری از مشتریان وفادار با بالاترین سطح رضایتمندی

بیانیه چشم‏ انداز بیمه معلم در افق 1404 هجری شمسی

شرکت بیمه معلم تلاش دارد تا با بهره ‏گیری موثر از سرمایه انسانی شایسته، در افق 1404 هجری شمسی به عنوان یکی از 5 شرکت‏ برتر صنعت بیمه کشور با مدیریت مناسب ریسک و پوشش منصفانه خسارت، آرامش و امنیت خاطر را برای مشتریان و سودآوری مناسب را برای سهامداران به ارمغان آورد.

خط مشی مدیریت ریسک

شرکت بیمه معلم در راستای تحقق چشم انداز چهار‌ساله مبنی‌ بر "قرار گرفتن در بین 5 شرکت برتر صنعت بیمه" تا پایان سال 1404، مصمم است از طریق "حرکت در مسیر بلوغ نظام مدیریت ریسک"، گام های موثری در خلق ارزش و حفظ منافع مشتریان و سهام‌داران خود بردارد که این مهم با مدیریت مناسب ریسک و پرداخت منصفانه خسارت، ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای مشتریان و سودآوری مناسب برای سهام‌داران محقق خواهد شد. لذا این شرکت، با آگاهی از اینکه مدیریت کارآمد ریسک، یکی از ابزارهای کلیدی موفقیت در فضای کسب و کار می‌باشد، با طرح ریزی و استقرار نظام مدیریت ریسک مبتنی بر استاندارد 31000 ISO و اصول و قواعد حرفه‌ای بیمه، تلاش می‌کند تا با اتخاذ رویکردی یکپارچه، فعالانه و مستمر، در جهت تحقق اهداف کلان شرکت حرکت نماید. در همین راستا، شرکت بیمه معلم، استراتژی‌ها و برنامه‌های کلان خود در جهت رشد و بلوغ سطوح مختلف مدیریت ریسک را در حوزه‌های زیر، برنامه‌ریزی و تدوین نموده است:

  • پیاده‌سازی و بهبود مستمر نظام مدیریت‌ریسک در سطح سازمان،بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی
  • نظارتِ مستمر بر حسن اجرای فرایندهای سازمانی در حوزه مدیریت ریسک
  •  حفظ و ارتقای شهرت، اعتبار و خوشنامی شرکت از طریق ایجاد حس اعتماد و وفاداری در مشتریان
  •  تلاش در جهت ایجاد یکپارچگی بین سیستم مدیریت ریسک و سایر سیستم‌های سازمانی
  • ارتقای مستمر فرهنگ، دانش و تخصص کارکنان در حوزه مدیریت ریسک

استراتژی های کلان

با توجه به ماموریت، چشم انداز و ارزش‌های کلیدی شرکت، استراتژی‌هایی به منظور نیل به اهداف اتخاذ می‌شوند.

•           ارتقای ساختار نظامات حفظ و نگهداشت منابع انسانی

•           ارتقای مهارت و تخصص منابع انسانی

•           توسعه و ارتقای کیفیت خدمات بیمه ای به سهامداران

•           توسعه همکاری با کارگزاران و حضور موثر در مناقصات کشوری

•           توسعه سیستم ارتباط با مشتری

•           توسعه بازار در استان‏های برتر اقتصادی

•           توسعه بازار در رشته های کم ریسک

•           تقویت و توسعه نام تجاری شرکت

•           ارتقای کیفیت خدمات و بهبود فرایندها

•           تقویت کمی و کیفی شعب و نمایندگان

•           ارتقای ساختار مالی و بهبود سیستم‏های مدیریت مالی

•           توسعه سیستم های سازمانی مبتنی بر فناوری اطلاعات

استراتژی فنی

اصلاح و بهبود ترکیب پرتفوی شرکت

استفاده از پتانسیل ‏های بیمه ‏ای سهامداران

توسعه بیمه‏ های زندگی

بهبود و اصلاح نظام پرداخت خسارت

بهبود نظام مدیریت ریسک

توسعه بیمه‏‌های خرد

ارائه طرح‏‏ها و بسته‏های بیمه ‏ای متناسب با نیاز مشتریان

استراتژی مالی

تقویت حوزه سرمایه‏ گذاری شرکت

ارتقای سیستم وصول مطالبات

استراتژی پشتیبانی

توسعه سیستم ارتباط با مشتری

تقویت سیستم نظارت بر عملکرد شرکت

ارتقای کیفیت شبکه فروش

استفاده مناسب از ابزارهای تبلیغاتی و برندینگ

DNN