خدمات مشتریان 84223

به گزارش روابط عمومی بیمه معلم، کاوه قاضی با اشاره به استراتژی‌های توسعه فروش در این شرکت و جهت کاهش وابستگی به پرتفوی سهامداری اقدامات مهمی را در دستور کار قرارداد و عنوان داشت با بررسی در استان‌های پرپتانسیل مشخص شد که ظرفیت بیشتری برای جذب پرتفوی‌های مختلف خارج از سهامداری وجود دارد.

در این زمینه درابتدا ساز و کار مناقصات راه‌اندازی و از این طریق بیش از هشتصد میلیارد تومان پرتفوی جدید تولید و مشتریان بزرگی وارد مجموعه بیمه معلم شد. به گفته ایشان، با این استراتژی جدید در ترکیب پرتفوی بیمه معلم تغییرات مثبتی حاصل شد.

معاونت توسعه بازار بیمه معلم در ادامه با اشاره به فاز بعدی تولید پرتفوی‌های جدید افزود: شرایط ویژه کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت ارائه خدمات آنلاین سبب شد در فاز بعدی توسعه فروش خرد، بر طرحهایی با قابلیت فروش غیرحضوری تمرکز شود. وی عنوان داشت، در این زمینه حوزه مدیریت مشتریان و خدمات آنلاین راه‌اندازی شد که سه فعالیت در دستور کار این حوزه قرار دارد:

ـ ماموریت اول : به رضایت‌سنجی مشتریان و بررسی شکایات می‌پردازد.

ـ ماموریت دوم: در این حوزه، فروش الکترونیک به صورت مستقیم با تمرکز بر مشتریان جدید است و همچنین با کمک استارت‌آپ‌ها که تعاملات لازم با آنها انجام شده است.

ـ ماموریت سوم: پیاده سازی سازوکارهای جدید در خصوص توانمند سازی شبکه فروش و درگیری نمایندگان با فروش آنلاین با رویکرد فروش الکترونیک است.

 کاوه قاضی در خصوص ماموریت سوم این حوزه متذکر شد: با پیاده سازی سازو کارهائی تلاش داریم با آموزش و توانمند سازی نمایندگان ،،، شبکه فروش به بازار های جدید با تکیه بر فروش آنلاین دست یابند و یک سری رشته‌ها به صورت آنلاین و از طریق نمایندگان در اختیار بیمه‌شدگان و بیمه‌گذاران بزرگ قرار گیرد.

معاونت توسعه بازار بیمه معلم در ادامه به اجرای کمپین بزرگ تبلیغات جدید بیمه معلم هم راستا با فروش آنلاین محصولات خبر داد و گفت:

  • کمپین " از بلا فاصله بگیرید" همزمان با ارائه محصولات آنلاین اکران شد.

تولید محتوای این تبلیغات متناسب با شرایط شیوع کرونا صورت گرفت با این هدف که تلاش شده، مفهومی به ذهن مخاطب القاء شود که با ساز وکارهایی می توان از بلا فاصله گرفت. در واقع شعار از بلا فاصله بگیرید قصد دارد پیامی واضح و شفاف به ذهن بیننده متبادر کند که امکان وقوع بلا (ابتلا به کرونا) در صورت عدم رعایت فاصله اجتماعی نزدیک و عینی است و در همین راستا خدمتی آنی و بلافاصله که همان محصولات آنلاین بیمه معلم است، در اختیار آنها قرار گرفته است. حفظ فاصله‌گذاری اجتماعـی، استفاده از خدمات آنلاین و عدم مراجعه حضوری در دوران کرونا و فاصله گیری از بلا، مفاهیمی هستند که در شعار جدید بیمه معلم نهفته است.

شرکت بیمه معلم در راستای حمایت از شبکه فروش در بحران کرونا، پرداخت علی‌الحساب کارمزد 70 نماینده برتر را در دستورکار قرار داد.

به گزارش روابط عمومی بیمه معلم،کاوه قاضی معاونت توسعه بازار شرکت بیمه معلم، با اشاره به حمایت‌های این شرکت از شبکه فروش در شرایط بحران ویروس کرونا خبر داد:

به منظور حمایت از شبکه فروش، پیش پرداخت کارمزد  ۷۰  نماینده برتر در قالب وام بدون بهره در دستور کار قرار گرفت. مبالغ کارمزد به صورت علی‌الحساب و در قالب وام هفته آینده به حساب ۷۰  نفر از نمایندگان برتر واریز خواهد شد.

معاونت توسعه بازار بیمه معلم تاکید داشت:

در شرایط شیوع کرونا و با توجه به شدت موج دوم این ویروس در مدت اخیر، بسیاری کسب و کارها تحت‌الشعاع قرار گرفته و شبکه فروش صنعت بیمه نیز بی‌تاثیر نبوده، در این خصوص حمایت از شبکه فروش به عنوان صف مقدم شرکت‌های بیمه اهمیت بسزائی دارد.

کاوه قاضی  با بیان اینکه توانمند سازی نمایندگان همیشه در دستور کار بیمه معلم قرار داشته عنوان کرد:

علاوه بر پیش پرداخت کارمزد به صورت علی‌الحساب، محاسبه سود مشارکت در منافع نیز از دیگر برنامه های شرکت است که در هفته‌های آتی محاسبه و به حساب نمایندگان واریز خواهد شد.

عملکرد شرکت بیمه معلم بر اساس آمار منتشرشده از سوی بیمه مرکزی از افزایش 45 درصدی حق‌بیمه تولیدی با حفظ ترکیب متوازن پرتفوی خبر می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بیمه معلم، حاصل عملکرد شرکت بیمه معلم در سال 98 کسب حق‌بیمه‌ای معادل 23,660 میلیارد ریال بوده که این رقم در مقایسه با سال 97 با رشد حدود 45 درصدی همراه شده‌است.

با توجه به رقم 59,100 میلیارد ریالی حق‌بیمه برای کل صنعت در سال 98، بیمه معلم توانسته سهم 4.04 درصدی از بازار صنعت بیمه را از آن خود نماید. نکته مهم در مقایسه عملکرد بیمه معلم در سال 98 نسبت به سال قبل از آن، افزایش سهم بازار شرکت است که با توازن در پرتفوی و تمرکز بر اصلاح پرتفوی، کارنامه‌ای قابل قبول از عملکرد شرکت در این سال به تصویر می‌کشد.

نرخ رشد حق‌بیمه در کل صنعت در سال 98 حدود 36 درصد بوده این درحالی است که این نرخ در بیمه معلم حدود 45 درصد است. به بیان دیگر بیمه معلم توانسته است سهم بیمه خود در بازار را از 3.8 درصد به 4 درصد افزایش دهد. گفتنی است بیمه معلم در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها در سال 98 نسبت به سال 97 ،با افزایش قابل توجه 124 درصدی همراه بوده و  بررسی‌ها نشان می‌دهد این رشد قابل‌توجه به آن معناست که فعالیت در این حوزه بسیار فعال‌تر شده‌است.

شرکت بیمه معلم در راستای بخشنامه مهم بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حذف نسخه فیزیکی ثالث، با تقویت زیرساختهای آی‌تی و هماهنگی‌های لازم با شبکه فروش، از اول خرداد ماه این بخشنامه را عملیاتی کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمه معلم، بر اساس بخشنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌های بیمه موظف شدند کلیه فرآیندهای صدور و پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث مانند فروش و تمدید بیمه نامه، اعمال تخفیف عدم خسارت و رسیدگی و پرداخت خسارت را بدون نیاز به نسخه فیزیکی انجام دهند. در این راستا شرکت بیمه معلم نیز با هماهنگی کلیه واحدهای مربوطه، حذف نسخه فیزیکی بیمه‌نامه شخص‌ثالث را در دستور کار قرار داد به طوریکه با اتخاذ تمهیدات لازم و اطلاع‌رسانی‌های گسترده، این بخشنامه اجرائی شد.

بر اساس این گزارش، طی هماهنگی با شبکه فروش، در پیامکی به بیمه‌گذاران اطلاع‌رسانی‌های لازم در خصوص اعتبار بیمه نامه، میزان تعهدات، زمان تمدید و ... انجام و شرایط جدید صدور بیمه‌نامه به صورت آنلاین نیز فراهم شده‌است. در حال حاضر بیمه معلم با توسعه زیرساختهای آی‌تی و تقویت خدمت‌رسانی آنلاین، شبکه فروش خود را در اجرای این بخشنامه حمایت می‌کند به طوریکه آموزش مطلوب شبکه فروش جهت ارائه خدمت به بیمه‌گذاران به صورت الکترونیک در دستور کار قرار دارد.

لازم به ذکر است در صورت درخواست بیمه‌گذار، بیمه نامه چاپی در اختیار بیمه‌گذاران محترم قرار می‌گیرد. بیمه‌نامه های جدید با تاریخ شروع در سیستم سنهاب ثبت می‌شود ضمن اینکه با ارائه کد پیگیری به بیمه‌گذار و کنترل کد ملی، تمام اطلاعات وی بر روی سیستم قابل مشاهده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه معلم، معاونت فنی اموال بیمه معلم با هدایت کامبیز حاجی‌میرآقا در دوران شیوع کووید ۱۹، در راستای اهداف شرکت، مراجعات حضوری بیمه‌گذاران را کاهش داد.

شاخص اقدامات در ادامه می‌آید:

شاخص اقدامات باربری، کشتی و هواپیما

  • دریافت پیشنهاد بیمه‌ نامه‌های باربری از طریق واتس‌آپ و صدور بیمه‌نامه در کوتاه‌ترین زمان
  • انعقاد قرارداد بیمه نامه‌های کانتینر با دریافت پیشنهادات ایمیلی و دریافت تاییدیه‌های لازم از طریق ایمیل و صدور بیمه‌نامه نهایی
  • پاسخگویی به تماس تلفنی بیمه‌شدگان و ارائه توضیحات و راهنمایی آنان، جهت جلوگیری از تردد در سطح شهر، در تمامی ایام هفته (بصورت شبانه‌روزی) در سراسر کشور
  • حضور کارشناسان حتی در ایام تعطیلات
  • پاسخگویی تمام‌وقت کارشناسان و اعطای کلیه مجوزهای لازم
  • اعزام به موقع کارشناسان بازدید خسارت
  • اعزام کارشناسان بازدید اولیه کشتی بوسیله ایمیل و دریافت گزارشات ایمیلی
  • سرعت در پرداخت خسارت بیمه‌های باربری

شاخص اقدامات آتش سوزی

  • فروش اینترنتی طرح انارستان از طریق وب سایت بیمه معلم (این طرح، منازل مسکونی را با خطرات آتش سوزی، صاعقه ، انفجار، سیل و طوفان تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌دهد.)
  • اطلاع‌رسانی به کلیه شعب سراسرکشور با موضوع امکان مراجعه غیرحضوری بیمه‌گذاران
  • دریافت پیشنهاد بیمه‌گذار از طریق تلفن و یا واتس‌آپ و تمدید بیمه نامه‌های سال گذشته
  • ارائه مهلت دو ماهه جهت پرداخت حق‌بیمه برای مشتریان
  • صدور بیمه نامه برای بیمه‌گذاران جدید تنها به صورت تلفنی و یا واتس‌آپ، بدون بازدید اولیه (برای منازل مسکونی با پوشش‌های سرقت و ترکیدگی لوله آب مورد تقاضا و موارد غیر صنعتی)
  • در زمان بروز خسارت، اعلام خسارت تلفنی توسط بیمه گذار/ اعزام کارشناس به محل حادثه جهت بازدید و بررسی / اخذ اعلام خسارت بیمه‌گذار به صورت کتبی

شاخص اقدامات اتومبیل

  • ابلاغ بخشنامه‌ای به کلیه شعب و نمایندگی‌های شرکت بیمه معلم مبنی بر تمدید بیمه نامه‌های شخص ثالث و بدنه / عدم نیاز مراجعه حضوری بیمه‌گذاران
  • دریافت مستندات جهت صدور بیمه‌نامه از طریق روشهای ارتباطی و بصورت غیر حضوری
  • صدور بیمه نامه از تاریخ 21/12/98 تا  15/2/99 با تعداد  393/112 بیمه نامه شخص ثالث و تعداد  539/19 بیمه نامه بدنه در سراسرکشور (حدود 85% موارد تمدیدی)
  • سرعت در پرداخت خسارتهای مالی با طی مراحل : صرفاً تماس با زیان دیده و بلافاصله بررسی و ارزیابی کارشناسان/ عدم مراجعه حضوری / سرعت در واریز وجه به بیمه‌گذاران

شاخص اقدامات مهندسی

بیمه نامه‌های مهندسی در بخش صدور و خسارت مراتب انجام می‌پذیرد.

محمدابراهیم تحسیری می‌گوید: بدون شک شرکت‌های بیمه باید در پوشش ریسک‌ها در سال 99 دقت بیشتری به خرج دهند. محتاط‌‌‌تر رفتار کنند و در نرخ‌دهی به سمت دامپینگ حرکت نکنند؛ چرا که می‌تواند در بلندمدت آنها را دچار زیان کند. وی همچنین معتقد است،بیمه‌گران ایرانی نیز باید در فکر ایجاد پوشش‌های خاص برای این‌گونه بیماری‌ها باشند، پوشش‌هایی فراتر از ذیل بیمه‌نامه‌های عمر و حادثه.

در ذیل گفتگو با محمدابراهیم تحسیری، مدیرعامل شرکت بیمه معلم را می خوانیم:

اقتصاد و صنعت‌بیمه در سال 99 و سناریوهای پیش رو را با توجه به اثرات بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا را چگونه ارزیابی می‌کنید و اساسا این بحران چه تأثیر مثبت یا منفی به اقتصاد شرکت‌های بیمه در سال‌جاری خواهد گذاشت ؟

محمدابراهیم تحسیری: با توجه به شیوع ویروس کرونا عرصة اقتصادی جهان تحت تأثیر قرارگرفته است. قیمت نفت به شدت سقوط کرده و بورس‌های معتبرجهانی با افت شاخص روبه‌رو شدند. دولت‌ها مجبور هستند سهم بیشتری از ذخایر خود را صرف پوشش زیان‌های ناشی از کرونا کنند، ادامة فعالیت مشاغل با وقفه روبه‌رو شده و از طرفی صادرات و واردات کالاها به دلیل ترس از احتمال آلوده‌بودن کاهش یافته است. سیستم درمانی کشورها تحت‌الشعاع قرارگرفته است و کروناویروس نشان داد که جهان حتی دنیای توسعه‌یافته به شدت نیازمند تجهیز سیستم درمانی‌اش است؛ چراکه کمبودها در شرایط بحرانی خود را نشان می‌دهند.

همة این موارد مشمول ایران نیز می‌شود،از طرفی آثاراقتصادی ناشی از کرونا، کشور را تا مدتی تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و از سوی دیگر کاهش قیمت نفت نیز بر اقتصاد ایران فشار می‌آورد.

بدون‌شک صنعت بیمه نیز از آنجا که یکی از زنجیره‌های اقتصاد کلان است خارج از شمول شرایط موجود نیست.

تعطیلی کسب و کارها می‌تواند در میان‌مدت بر افزایش مطالبات بیمه‌ای اثر بگذارد، کاهش حمل و نقل، افت مسافرت‌ها و ... از تأثیراتی است که بر صنعت بیمه بی‌اثر نیست؛ اما این تأثیرات، میان‌مدت است و با برنامه‌ریزی راهبردی می‌توان در زمان کوتاه‌تری از آن گذر کرد.

بدون شک شرکت‌های بیمه باید در پوشش ریسک‌ها در سال 99 دقت بیشتری به خرج دهند. محتاط‌تر رفتار کنند و در نرخ‌دهی به سمت دامپینگ حرکت نکنند؛ چراکه می‌تواند در بلندمدت آنها را دچار زیان کند.

حرکت به سمت پرتفوی‌های سودده، نرخ‌دهی معقول و مدیریت ریسک بهینه باید بیش از گذشته در دستور کار شرکت‌های بیمه قرار گیرد.

البته هر تهدیدی می‌تواند از زوایای دیگر فرصت‌آفرینی کند. در شرایط فعلی اگرچه به دلیل رکود اقتصاد در نتیجة وقفه در کسب و کارها، صدور برخی بیمه‌نامه‌ها روند کاهشی خواهد داشت؛ اما شرکت‌های بیمه می‌توانند به سمت تولید بیمه‌نامه‌های نوین که تمرکز بیشتری بر مسئولیت حرفه‌ای مشاغل است بروند از جمله صدور بیمه‌نامه‌های مسئولیت حرفه‌ای پزشکان و پیراپزشکان که در شرایط شیوع بیماری‌های ویروسی می‌تواند جذاب باشد.

از طرفی فروش بیمه‌های عمر با پوشش‌های بهینه برای ویروس‌های اپیدمیک نیز می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

بنابراین اگرچه بحران کرونا شرایط حادی ایجاد کرده است؛ اما می‌توان این تهدید را در بسیاری زمینه‌ها به فرصت تبدیل کرد به ویژه با تمرکز بر تطبیق پوشش بیمه‌نامه‌ها بر نیاز جدید جامعه بعد از گذر از بحران ویروس کرونا.

ترکیب پوشش بیمه‌عمر و درمان در حوزۀ ویروس کرونا و بیماریهای اپیدمی توضیح دهید؟

محمد ابراهیم تحسیری: در حال حاضر شرکت‌های بیمه در ایران و جهان برای پوشش کرونا و سایر ویروس‌های اپیدمیک از ظرفیت‌های بیمه‌نامه‌های درمان تکمیلی و عمر بهره می‌برند.

در ایران نیز با شیوع کرونا بسیاری از شرکت‌های بیمه و از جمله بیمۀ معلم نیز اعلام‌کردند که ذیل پوشش‌های عمر و حادثه ویروس کرونا را پوشش می‌دهند و این پوشش به بیمه‌گذاران اطلاع‌رسانی شد.

با اینکه بیمه‌های تکمیلی نیز قادرند پوشش‌های مناسبی برای این نوع بیماری‌ها ارائه کنند.

از طرفی بیمه‌های سلامت نیز که توسط دولت‌ها ارائه می‌شوند به کمک مبتلایان کرونا آمده است.

این روزها بسیاری از شرکت‌های بیمة بازرگانی در سراسر جهان نسبت به زیان‌های هنگفت این ویروس برای صنعت بیمه ابراز نگرانی کرده‌اند به طوری که در آمریکا و برخی دیگر از کشورهای توسعه‌یافته بیمه‌گران تلاش می‌کنند تا با تماس با بیمه‌گذاران از وضعیت جسمانی آنها آگاه شوند و در صورتی که احتمال این ویروس در افراد وجود داشته باشد روش‌های پیشگیرانه یا جلوگیری از وخامت بیماری را در قالب مشاوره به مشتریان ارائه می‌دهند.

این اقدامات نشان می‌دهد؛ شرکت‌های بیمه به دلیل تعهدات بالا در مورد پوشش‌های مذکور نسبت به افزایش خسارت نگران هستند و سعی می‌کنند تا از خسارات احتمالی بکاهند.

این شرایط بحرانی نشان می‌دهد؛ بیمه‌گران جهان باید به فکر پوشش‌های جدید و نوآورانه برای ویروس‌های اپیدمیک باشند؛ چرا که این‌گونه ویروس‌ها قادرند گسترة بزرگی از جامعه را درگیر کنند و معمولاً تواتر ریسک و گاهاً شدت خسارت مورد انتظار در این شرایط افزایش می‌یابد.

در این راستا بیمه‌گران ایرانی نیز باید در فکر ایجاد پوشش‌های خاص برای این‌گونه بیماری‌ها باشند، پوشش‌هایی فراتر از ذیل بیمه‌نامه‌های عمر و حادثه.

شرکت های بیمه از منظر مسئولیت های اجتماعی در خصوص مقابله کرونا چگونه باید نقش ایفا کنند و اقداماتی که در این باره انجام داده را تشریح کنید؟

مدیرعامل شرکت بیمه معلم: اگرچه شرکت‌های بیمة بازرگانی بر مبنای کسب سود فعالیت می‌کنند؛ اما از آنجا که ماهیت بیمه با مقولة ایجاد آرامش و اطمینان خاطر از آینده درهم تنیده است، در این راستا ایفای تعهدات اجتماعی در صنعت بیمه نسبت به سایر صنایع غالب‌تر است. شرکت‌های بیمه محصولی را می‌فروشند که قرار است در جامعه ایجاد آرامش کند پس زمانی که شرایط بحرانی در جوامع حاکم می‌شود علاوه بر ارائه محصولات متناسب، بیمه‌گران وظیفه و رسالت انسانی و اجتماعی نیز بر عهده دارند؛ یعنی همراهی و همدلی با آحاد مردم و سعی در رفع نگرانی‌های افراد جامعه از بحران حادث‌شده.

چرا که بیمه‌گران قرار نیست فقط در زمان پرداخت خسارت با مردم همراه باشند؛ بلکه می‌توانند در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در کاستن آثار زیان‌بار بحران‌ها سهیم شوند.

این فعل از چند زاویه قابل تأمل است:

اولاً اینکه کمک‌رسانی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی توسط بیمه‌گران خودبه‌خود به کاهش آثار زیان‌بار بحران منجر می‌شود و این امر علاوه بر کمک به دولت‌ها در کنترل بحران به صورت مستقیم و غیر مستقیم تأثیر می‌گذارد و از افزایش خسارات و زیان‌های احتمالی می‌کاهد.

از طرفی صنعت بیمه می‌تواند بیش از پیش به صورت عینی در فضای جامعه به لحاظ عملکردی نمود داشته باشد و به نوعی به اعتمادسازی در جامعه منجر شود که در نهایت اعتمادسازی یکی از فاکتورهای افزایش ضریب نفوذ بیمه خواهد بود.

 

معاونت فنی اشخاص و مسئولیت بیمه معلم در دوران کرونا با استراتژی خدمات‌رسانی سریع و بهینه اقدامات مختلفی را در دستور کار قرار داد.

به گزارش روابط عمومی بیمه معلم، معاونت فنی اشخاص و مسئولیت بیمه معلم در رشته درمان،عمروحوادث گروهی با توجه به شرایط فعلی و لزوم همکاری همه‌جانبه با صف اول مقابله با ویروس کرونا ،تسریع در پرداخت مطالبات مراکز درمانی را در دستور کار قرار داد.

براساس این گزارش  پرداخت 48 ساعته بیش از 200 مورد غرامت عمرگروهی طی دو ماه از شروع بحران کرونا از دیگر خدمات بیمه معلم محسوب می‌شود.

لازم بذکر است، پرداخت کامل مابه‌التفاوت سهم بیمه‌گر پایه در مراکز آموزشی و دانشگاهی برای مبتلایان به کووید 19 که در مراکز دانشگاهی و آموزشی خدمات درمانی اخذ می‌کنند و پرداخت هزینه‌های درمانی به مبتلایان به ویروس کرونا در مراکز درمانی خصوصی از دیگر اقدامات معاونت اشخاص بیمه معلم در مدت اخیر می‌باشد.

گفتنی است، پرداخت هزینه اتاق ایزوله به بیماران کرونایی و پاسخگویی به تماس تلفنی بیمه‌شدگان و ارائه توضیحات و راهنمایی آنان، جهت جلوگیری از تردد در سطح شهر ،در تمامی ایام هفته (بصورت شبانه‌روزی)در سراسر کشور در مدت اخیر در دستور کار معاونت مربوطه قرار گرفت.

لازم بذکر است، جبران هزینه‌های پزشکی کرونا ویروس  (COVID-19) تا سقف 25 میلیون تومان به بیمه‌گذاران بیمه زندگی بیمه معلم برای دریافت پوشش هزینه‌های درمانی ناشی از بیماری کرونا، حق بیمه اضافی پرداخت نمی‌کنند.

معاونت مالی و سرمایه‌گذاری بیمه معلم ضمن اشاره به آثار شیوع کرونا بر صنعت‌بیمه بر ضرورت هماهنگی شرکت‌های بیمه با سازمانهای نظارتی جهت ارائه به موقع گزارش‌های مالی و حسابرسی تاکید کرد.

شیوع اپیدمی کووید 19 در جهان، گستره صنایع و مناسبت‌های اقتصادی را به شدت تحت تاثیر قرار داد و از آنجا که صنعت‌بیمه نیز جزئی از اقتصاد کلان محسوب می‌شود از شمول تاثیرات کرونا خارج نیست .

در این راستا به دلیل اینکه بررسی تاثیرات کرونا بر صنعت‌بیمه و صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه حائز اهمیت است و از طرفی تشریح این آثار و یافتن راهکار منطقی برای کاهش اثرات سوء این ویروس ضرورت دارد.

گفتگوی اختصاصی با آرش بیگلریان معاونت مالی و سرمایه‌گذاری بیمه معلم انجام دادیم که در ادامه می‌آید ...

معاونت مالی و سرمایه‌گذاری بیمه معلم در این خصوص عنوان داشت: به دلیل وقفه در فعالیت کسب و کارهای مختلف و کاهش سطح درآمد مردم، به استثناء بیمه‌نامه ثالث که ماهیت اجباری دارد؛

شرکت‌های بیمه در سایر رشته‌ها به‌ویژه رشته‌های کم‌ریسک با کاهش قابل‌توجه صدور بیمه‌نامه مواجه خواهند بود  ضمن اینکه به دلیل کاهش درآمد مردم، خرید بیمه‌نامه در اولویت سبد خانوار نخواهد بود. وی معتفد است در این راستا شرکت‌های بیمه می‌توانند با طراحی محصولات جدید و اضافه‌کردن خدمات متناسب با این دوران، مسیرتازه‌ای را در خلق محصولات رقم زنند که با شرایط روز جامعه مناسبت بیشتری داشته باشد مانند تمرکز بر بیمه نامه‌های درمان با پوشش‎های مناسب، بیمه نامه‌های عمر و حادثه با پوشش بیماری‌های واگیردار که با قیمت بهینه‌تری به مشتری ارائه می‌شود.

به گفته معاونت مالی و سرمایه‌گذاری بیمه معلم به نظر می‌رسد، طراحی محصولات جدید برای بیماری‌های اپیدمیک باید در دستور کار صنعت بیمه  قرارگیرد. همچنین تقویت فروش آنلاین بیمه‌نامه می‌بایست در دستور کار تمامی شرکتهای بیمه قرار بگیرد.

این مقام مسئول در شرکت بیمه معلم در ادامه به آثار کرونا بر عملکرد و صورتهای مالی شرکتهای بیمه اشاره‌کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده، عملیات وصول مطالبات شرکت‌های بیمه تحت تاثیر قرار گرفته، حجم مطالبات افزایش‌یافته و نقدینگی کاهش می‌یابد که می‌تواند منجر به افزایش ریسک نقدینگی و کاهش توان ایفاء تعهدات شرکت‌های بیمه شود.

آرش بیگلریان با بیان اینکه اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، اعمال محدودیت در قالب پروتکل‌های بهداشتی و استفاده محدود از ظرفیت پرسنل بدون شک بر برخی مراودات صنعت بیمه نیز اثرگذار است، گفت: با توجه به اعمال این محدودیت‌ها، عملیات حسابداری و گزارشگری مالی شرکت‌های بیمه ممکن است با تاخیر انجام شود از جمله گزارشات مربوط به مالیات برارزش افزوده، حساب‌های اتکائی، گزارشات بورس، گزارشات حسابرس و ...

معاونت مالی و سرمایه‌گذاری بیمه معلم تاکید کرد: در این راستا به نظر می‌رسد، جهت جلوگیری از ایجاد وقفه و یا کاهش کیفیت گزارشات مالی شرکت‌های بیمه، ایجاد تعامل دوجانبه با سازمان‌های نظارتی از جمله بیمه‌مرکزی، سازمان بورس، سازمان حسابرسی، سازمان تامین‌اجتماعی و سازمان امور مالیاتی ضرورت خواهد داشت تا در سایه این تعاملات و مذاکرات، صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه همچنان با کیفیت گزارش شود.

در خدمتی جدید از شرکت بیمه معلم تا سقف 25 میلیون تومان هزینه‌های پزشکی کرونا جبران‌شده و بیمه‌گذاران بیمه زندگی برای دریافت پوشش هزینه‌های درمانی ناشی از بیماری کرونا، حق‌بیمه اضافی پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه معلم، این شرکت بیمه‌ای در راستای تاکید رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص لزوم ارائه خدمات بهینه در بیمه‌های عمر و ضرورت توسعه ضریب نفوذ این رشته بیمه‌ای در برنامه ششم توسعه، خدمتی جدید در ایام کرونا به بیمه‌گذاران عمر ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، بیمه معلم در جهت ایفای مسئولیت اجتماعی و به منظور ایجاد امنیت خاطر، با هدف آرامش بیمه‌گذاران بیمه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری و کاهش نگرانی آحاد جامعه، هزینه‌های درمانی ویروس کرونا برای تمامی بیمه شدگانی که تاریخ شروع بیمه نامه آنها بعد از 06/02/99 باشد، بدون پرداخت حق‌بیمه اضافی، تا 50 درصد سرمایه امراض خاص خریداری شده تحت پوشش قرار می‌دهد.

  اطلاعات بیشتر : 84223

محمدابراهیم تحسیری در آستانه روز بزرگداشت معلم ضمن پیامی خطاب به قشر معظم فرهنگیان، اقدامات بیمه معلم به این جامعه را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمه معلم، محمدابراهیم تحسیری در پیامی دوستانه اذعان داشت :

در حالی قدم در دومین ماه سال می‌گذاریم که ویروس کرونا شرایط ویژه‌ای را در ایران و جهان ایجاد کرده‌است، اما قشر زحمتکش فرهنگیان حتی در بحران کرونا نیز آموزش و پرورش آینده‌سازان مملکت را تداوم بخشیده‌اند و همچنان با صلابت آموزش از راه‌دور را در دستور کار خویش قرار داده‌اند. بر خود لازم می‌دانم تا زحمات بی‌دریغ فرهنگیان عزیز را ارج نهم و اعلام دارم، شرکت بیمه معلم تلاش می‌کند تا با ارائه محصولات متنوع بخش کوچکی از زحمات این عزیران را ارج نهد. تعامل دو سویه بیمه معلم و وزارت آموزش و پرورش ارزشمند است و خدمات بیمه معلم طی سال‌های متوالی به این وزارت مهرتاییدی است براین ادعا."

  • خدمات جدید بیمه معلم در پاسداشت 12 اردیبهشت

بر اساس این گزارش بیمه معلم به مناسبت روز معلم دو طرح جدید را به جامعه فرهنگیان عرضه کرده‌است که به شرح زیر می‌باشد:

  1. 1. بیمه‌نامه مسافرتی(خارج از کشور) با 15% تخفیف و بصورت آنلاین
  2. 2. بیمه‌نامه حوادث انفرادی ویژه فرهنگیان: با 40درصد تخفیف و حداکثر سرمایه 2.000.000.000 ریال (فوت و نقص عضو)بصورت آنلاین

لازم بذکر است، کلیه خدمات فوق با توجه به شرایط ویژه کشور در اثر شیوع کرونا به صورت آنلاین ارائه می‌گردد.

  • خدمات بیمه معلم به فرهنگیان طی سال‌های متوالی

این گزارش می‌افزاید، بیمه معلم در طول سال‌ها خدمت‌رسانی به جامعه فرهنگیان، محصولات متنوعی را ارائه کرده که رضایت قشر1,600,000 نفری فرهنگیان را به دنبال داشته‌است که در ذیل به آنها اشاره می‌شود :

  • ایجاد شعبه ویژه فرهنگیان
  • ارتقای‌ سطح خدمات بیمه عمر مصوب فرهنگیان
  • افزایش تعداد فرهنگیان تحت پوشش در عمر مکمل از 500,000 نفر در سال 93 به بیش از 1,100,000 نفر در سال 97
  • افزایش سرمایه غرامت فوت و نقص عضو در پوشش عمر و حوادث مکمل فرهنگیان
  • ارائه بیمه نامه حوادث انفرادی بصورت دفترچه‌ای به فرهنگیان
  • ارتقای سطح خدمات بیمه‌مسئولیت مدیران آموزش و پرورش از 100 میلیون ریال تا سقف 2.5 میلیارد ریال
  • پرداخت خسارت از صندوق بیماران صعب‌العلاج به بیمه‌شدگان( 54 هزار نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان)
  • ارائه خدمات بیمه اتومبیل به فرهنگیان با صدور بیش از 560 هزار بیمه‌نامه شخص ثالث به صورت اقساط و کسب رضایت 75% فرهنگیان در پرداخت خسارت
  • ارائه خدمات بیمه‌های عمر و مستمری فرهنگیان در قالب طرح‌های متنوع از جمله طرح آرامش ماندگار
  • ارائه بیمه آتش‌سوزی اماکن اداری، آموزشی و رفاهی متعلق به آموزش و پرورش
  • ارائه بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی فرهنگیان شاغل و بازنشسته
  • ارائه بیمه عمر مانده بدهکار(وام‌های ضروری فرهنگیان شاغل و بازنشسته)
  • ارائه بیمه‏های مسئولیت و مهندسی ساخت و سازهای مدارس و اماکن اداری و آموزشی تحت اجرای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس
  • ارتقای فرهنگ بیمه در بین فرهنگیان از طریق برگزاری دوره ضمن خدمت با موضوع بیمه به صورت حضوری و الکترونیک با مشارکت بیش از 70 درصدی فرهنگیان

آزاد حسنی مدیر شبکه فروش بیمه معلم، ضرورت امنیت شبکه فروش را در دستور کار قرارداد.

شبکه فروش بیمه معلم در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و ضروت ثبت‌نام اصناف در سایت وزارت بهداشت، کد بهداشتی دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی بیمه معلم، با ابلاغ صریح ستاد مبارزه با کرونا و ضرورت ثبت‌نام مشاغل و اصناف در سامانه وزارت بهداشت، نمایندگان شرکت بیمه معلم کد بهداشتی اخذ کردند.

بنابر ابلاغ مدیر شبکه فروش شرکت بیمه معلم، دریافت کد بهداشتی در دستورکار شبکه فروش قرار گرفت.

گفتنی‌است، بیمه معلم از زمان شیوع ویروس کرونا همواره تلاش کرده تا پروتکل‌های بهداشتی مصوب را اجرائی کند چراکه امنیت بهداشتی ستاد و شبکه فروش به علت ارتباط مستمر با بیمه‌گذاران ضرورت دارد.

براساس این گزارش، در بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های وزارت بهداشت و در راستای اجرای گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، به صورت عام و کلی به ثبت‌نام اصناف در سامانه    salamat.gov.ir  تاکید می‌شود. ضمن‌اینکه در سامانه مذکور برای دفاتر بیمه دستورالعمل و راهنما تدوین گردیده است.