اهداف و استراتژی‌ها

استراتژی‏ های کلان شرکت بیمه معلم

بیانیه ماموریت شرکت بیمه معلم

شرکت بیمه معلم با بهره ‏گیری موثر از سرمایه انسانی شایسته و کارآمد، می‏کوشد تا با ارائه کلیه خدمات بیمه‏ ای با اولویت بیمه‏های زندگی به مشتریان، در بازارهای داخلی و خارجی در دسترس ، به ‏ویژه جامعه شریف فرهنگیان و دانش ­آموزان، هلدینگ صندوق ذخیره فرهنگیان ، شرکت کشتیرانی  و حوزه حمل و نقل دریایی کشور علاوه بر ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای مشتریان ، سودآوری مناسبی را برای سهامداران فراهم نماید و با تمرکز بر تکنولوژی بیمه و تحول دیجیتال، تنوع پرتفوی خود را توسعه داده و جایگاه خود را در صنعت بیمه ارتقا بخشد و فرهنگ بیمه‌ را در جامعه ترویج نماید.

بیانیه چشم‏ انداز بیمه معلم در افق 1405 هجری شمسی

در افق 1405، شرکت بیمه معلم  در 4 حوزه جزو 5 شرکت برتر صنعت بیمه قرارخواهد داشت.

افزایش رضایت مشتریان، افزایش سودآوری، توسعه سهم از بازار، ارتقا بهره وری و ارزش‌های سازمانی

خط مشی مدیریت ریسک

شرکت بیمه معلم در راستای تحقق چشم انداز افق 1404، مصمم است از طریق "حرکت در مسیر ارتقاء نظام مدیریت ریسک"، در بین " سه شرکت برتر بیمه‌ای در زمینه مدیریت ریسک" قرار گیرد. برای نایل آمدن به این هدف، این شرکت قصد دارد گام های موثری در خلق ارزش، سلامت مالی، صیانت از حقوق صاحبان سهام، کسب سود مطلوب، رضایت مشتریان وارتقای سطح توانگری مالی خود بردارد.

لذا این شرکت، با آگاهی از اینکه مدیریت کارآمد ریسک، یکی از ابزارهای کلیدی موفقیت در فضای کسب و کار می‌باشد، با طرح‌ریزی و استقرار نظام مدیریت ریسک با تاکید بر استانداردهای 31000 ISO و چارچوب یکپارچه مدیریت ریسک سازمانی COSO واستفاده از دیگر استانداردهای جهانی مرتبط وهمچنین برپایه ضوابط اجرایی بیمه مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار، خود را متعهد به تبعیت از الزامات قانونی دانسته و با مجموعه متنوعی از محصولات به دنبال ایجاد ارزشی ماندگار، جهت تأمین انتظارات ذی‌نفعان می باشد. در همین راستا، شرکت بیمه معلم، استراتژی‌های کلان خود در جهت رشد و بلوغ سطوح مختلف مدیریت ریسک را در حوزه‌های زیر، برنامه‌ریزی و تدوین نموده است:

  • پیاده ‌سازی نظام مدیریت ریسک مبتنی بر داده بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی
  • تلاش در جهت ایجاد یکپارچگی بین سیستم مدیریت ریسک و سایر سیستم‌های سازمانی
  • بهبود وضعیت توانگری مالی شرکت
  • حفظ و ارتقای شهرت، اعتبار و خوشنامی شرکت از طریق ایجاد حس اعتماد و وفاداری در مشتریان
  • ارتقای مستمر فرهنگ، دانش و تخصص کارکنان در حوزه مدیریت ریسک
  • افزایش سودآوری مبتنی بر نظام مدیریت ریسک
  • مدیریت ریسک‌های بیمه­گری در راستای حدود تحمل و اشتهای ریسک شرکت
  • نظارت و پایش مستمر فرایندهای سازمانی مبتنی بر مدیریت ریسک

استراتژی های کلان

 

  • توسعه و ارتقای کیفیت خدمات بیمه‌ای به سهامداران
  • توسعه بازار خرد با اولویت بیمه‌های زندگی
  • توسعه خدمات بیمه دیجیتال مبتنی بر تکنولوژی روز
  • توسعه خدمات بیمه‌ای در سطح بین الملل تا حد امکان
  • توسعه سیستم های مدیریت ریسک
  • ارتقای ساختار و بهبود سیستم‏های مدیریت مالی
  • توسعه ساختاری و آمایش سرمایه انسانی
  • توسعه سیستم های سازمانی
  • توسعه سیستم های ارتباط با مشتریان و افزایش کیفیت خدمات
  • توسعه بازار غیرسهامداری با اولویت استان‌های برتر اقتصادی

استراتژی فنی

اصلاح و بهبود ترکیب پرتفوی شرکت

استفاده از پتانسیل ‏های بیمه ‏ای سهامداران

توسعه بیمه‏ های زندگی

بهبود و اصلاح نظام پرداخت خسارت

بهبود نظام مدیریت ریسک

توسعه بیمه‏‌های خرد

ارائه طرح‏‏ها و بسته‏های بیمه ‏ای متناسب با نیاز مشتریان

استراتژی مالی

تقویت حوزه سرمایه‏ گذاری شرکت

ارتقای سیستم وصول مطالبات

استراتژی پشتیبانی

توسعه سیستم ارتباط با مشتری

تقویت سیستم نظارت بر عملکرد شرکت

ارتقای کیفیت شبکه فروش

استفاده مناسب از ابزارهای تبلیغاتی و برندینگ

DNN