خدمات مشتریان 84223

بسم الله الرحمن الرحیم
همکاران شایسته و متعهد شرکت بیمه معلم در سراسر میهن اسلامی

23 سال گذشت ایام و پشت سر گذاشتن اتفاقات خوش و ناخوش با عملکرد شرافتمندانه شما همکارانم در تمامی سطوح سازمانی،،،  بیمه معلم را به یک برند معتبر در عرصه اقتصاد ملی تبدیل کرده است.
و امروز در بیست و سومین سال تاسیس بیمه معلم از همکاران شریفم میخواهم که پس از جلب رضایت خداوند بزرگ که می بایست سرلوحه تمام اعمالمان باشد، بتوانیم قدر اعتماد بیمه گذاران را دانسته و امانتدار صالح و منصف ایشان باشیم و این رسم امانتداری را برای سهامداران گرامی به نحوی به جای آوریم که تمامی ذینفعان شرکت شامل بیمه گذاران، سهامداران، کارکنان، نمایندگان و کارگزاران به حق خود رسیده و عادلانه منتفع گردند.

محمدابراهیم تحسیری/ بیستم دی ماه سال 1396 خورشیدی

با استفاده از اساتید برجسته خارجی و داخلی به طریقی توانستیم بازاریابی سنتی را به بازاریابی مدرن تبدیل کنیم

بیمه معلم در بالاترین سطح بلوغ نظام استراتژی

در گفتگوی اختصاصی با مدیر عامل بیمه معلم مطرح شد

مدیر عامل بیمه معلم در پاسخ به این سوال که تعیین ضریب نفوذ ۷ درصدی در پایان برنامه ششم توسعه بلندپروازانه به ‌نظر می‌رسد گفت: این موضوع درست است و می‌بایست از یک نقطه‌ای شروع کنیم و اینکه نمایندگان مجلس، کارشناسان و
دست اندرکاران دولت به اهمیت گسترش بیمه پی ببرند، بسیار قابل تامل است. اگر ما شرایط اقتصادی مناسبی را پیش رو داشته باشیم، می ‌توانیم با تلاش فعالان صنعت بیمه و بیمه‌گران در پایان برنامه ششم توسعه به عددی بین 5/3 تا 4 درصد در ضریب نفوذ بیمه برسیم.

ویژگی بیمه نامه های زندگی و سرمایه گذاری در گفت و گو با سعید گیوه چی مدیر بیمه های عمر و زندگی بیمه معلم تشریح شد.

بیمه معلم با هدف توسعه فرهنگ بیمه زندگی و مفهوم آموزش پس انداز به  کودکان از بسته آموزشی طرح هستان (بیمه زندگی و سرمایه گذاری ، حوادث) در اولین نمایشگاه کودک و نوزاد رونمایی کرد.

از آن زمان که سهامداران شرکت بیمه معلم ، سکان هدایت این شرکت باسابقه را به محمد ابراهیم تحسیری سپردند ؛ نیک می دانستند تعهد ، تخصص و تجربه او در طوفان حوادث اجتماعی و اقتصادی کشتی بیمه معلم را به ساحل ثبات و آرامش می رساند . با محمد ابراهیم تحسیری به گفتگو نشسته ایم که در ادامه می آید:

محمدابراهیم تحسیری مدیر عامل بیمه معلم ارائه نرخ های غیرفنی را ناشی از مدیریت غیرحرفه ای و بی محابا در برخی از شرکت های بیمه می داند.

بنگاه های بیمه ای در سالهای اخیر در داخل خود با ریسکهای متفاوتی مواجه اند که ریسک مطالبات و ریسک نقدینگی از جدی ترین موارد است. در این خصوص چه نظری دارید و چه راهکاری را برای کنترل و مدیریت این ریسکها پیشنهاد می کنید.

ریسک مطالبات و ریسک نقدینگی را می توان یکی از مهمترین ریسکهای حال حاضر در صنعت بیمه نامید که تمامی شرکتهای بیمه را تهدید می نماید و می بایست با ارائه راهکارهای متفاوت و مناسب در زمانهای خاص اینگونه ریسک ها را در شرکت کنترل نمود . فروش بالا بدون پیگیری وصول مطالبات در شرکتهای بیمه از یکطرف باعث کاهش نقدینگی و ضعف در پرداخت به موقع خسارت به زیاندیدگان شده و از طرف دیگر با توجه به فروش بیمه نامه در شرکت باعث افزایش پرداخت مالیات و همچنین سود به سهامداران می گردد که در کل باعث از بین رفتن تدریجی شرکت بیمه می گردد.

با توجه به بحث فوق و در نظر گرفتن این امر که عمده مطالبات شرکتهای بیمه ای از بیمه گزاران، نمایندگان و بیمه گران اتکایی در ایران، مربوط به همین دو رشته است، می توان گفت که مشکل اصلی در این زمینه به مواردی همچون : عدم دریافت به موقع حق بیمه، عدم اخذ تضامین کافی و مناسب، عدم مدیریت صحیح و همچنین عدم وجود نظارتهای لازم حین عقد قرارداد، مربوط می شود که این امر منجر به بالا رفتن ریسکهای منقضی شده شرکتهای بیمه ای گردیده است.

به دنبال آن اتاق فکری در بیمه معلم تشکیل و کار بررسی و شناسایی نیازهای کودکان آغاز شد.

محمدابراهیم تحسیری/ مدیرعامل شرکت بیمه معلم اگر بخواهیم تاریخچه ورود بیمه به بخش خدمات کشورمان را بررسی کنیم ، بیمه درسال ۱۲۹۸ توسط روسیه به ایران وارد شد، اما این خدمات بیشتر درحوزه حمل و نقل بود. بیمه به شکل متعارف آن در سال ۱۳۱۴ با تاسیس بیمه ایران درکشور اجرا شد و تا امروز ادامه دارد. هرچند صنعت بیمه طی هشتاد و چند سال گذشته فراز و فرودهای زیادی داشته است اما توانسته با وجود ناملایمات اقتصادی، اجتماعی و گاه سیاسی از دوره گذار عبور کرده و درارایه خدمات و سرویس دهی به ثبات برسد. بیمه روزهای سخت و پرچالشی را پشت سرگذاشته است، به عنوان مثال ۱۰ سال بیمه‌های عمر بایکوت شدند و به خاطر ابهاماتی درباره ربوی بودن آن از سبد خرید مردم کنار گذاشته شدند تا عاقبت با فتوای بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ایران فروش آن باردیگر از سرگرفته شد.

Moalem Insurance had noticeable achievements in the field of insuring ships’ body and machineries;

nevertheless, it ran into issues in cargo carrying insurance.

 

Moalem Insurance, initially known as Export Insurance and Investment Company, was established in 1994, with the collaboration of banking system for the purpose of expanding exports and providing credit insurance coverage for the available risks. After the sales of the majority stocks of the company and under the decision of the new shareholders in July 2007, the company was renamed Moalem Insurance.

بیمه معلم با عنوان اولیه "شرکت بیمه صادرات و سرمایه گذاری" در سال 1373 با مشارکت نظام بانکی و به منظور توسعه فعالیتهای صادراتی و ارائه پوششهای بیمه های اعتباری در مقابل ریسکهای موجود، تأسیس گردید.

در تیرماه سال 1386، پس از واگذاری بخش عمده سهام شرکت و بر اساس تصمیم سهامداران جدید، نام شرکت به « بیمه معلم» تغییر یافت.

با توجه به شرایط کشور پیش بینی هایی که در خصوص ایجاد مشکلات برای خطوط  کشتیرانی صورت گرفت و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سهام بیمه معلم را خریداری کرد تا بتواند از پتانسیل های موجود در صنعت بیمه استفاده کند و صنعت بیمه بتواند پوشش های مورد نیاز کشتیرانی را تامین کند خوشبختانه بیمه معلم در این زمینه بسیار موفق عمل کرد و اولین پی اند آی دنیا در زمینه بیمه در کشور شکل گرفت.

با صدور بیمه پی اند آی توسط  بیمه معلم در شرایط  تحریم ها، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توانست با استفاده از ظرفیت بیمه معلم کماکان به دریانوردی خود در آبهای بین المللی اقدام کند که پی اند آی بیمه معلم نیز مورد تایید ژاپن، هند و کشورهای جنوب شرق آسیا قرار گرفت.   

 بیمه معلم علیرغم اینکه 23 سال از عمر تاسیس آن می گذرد موفق شده 30 درصد از بازار بیمه دریایی کشور را به خود اختصاص دهد. علاوه بر آن ورود این شرکت به مبحث بیمه های پی اند آی در دوران تحریم خطوط کشتیرانی ایران یک موفقیت ویژه از یک سو برای این شرکت و از سوی دیگر برای ناوگان ملی بود.

محمد ابراهیم تحسیری مدیرعامل بیمه معلم در گفت و گو با نشریه اختصاصی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ابعاد مختلف فعالیت این شرکت در سال های مختلف می پردازد.